Friday, March 6, 2015

Ельзас. Дорожні нотатки

Пішовши вашим мудрих порад форумчан ІнФранс, без проблем отримала візу в посольстві і два тижні Кенигсбург провела у Франції. Тепер гордо можу заявляти студентам, що «була я там, була !!!»:-)

В якості подяки за напуття ось кілька подорожніх нотаток. Заздалегідь приношу вибачення за відсутність літературного таланту.

1) Прилетіла в аеропорт Страсбурга. Іду до паспортного контролю. Перед будкою, в якій сидить прикордонник, - жовта смуга з написом «ligne de courtoisie». Для мене, викладача французької літератури, це слово асоціюється насамперед з трубадурами, труверів, Середньовіччям і теорією «Fin Amor». Розумію, що дійсно приїхала до Франції, де навіть прикордонники нагадують красномовних трубадурів ...:-)

2) Ви думаєте, що девіз Франції «liberte, egalite, fraternite»? Глибока помилка! Шляхом двотижневого дослідження достовірно встановлено, що новий девіз Франції «Pour faire joli». При це неважливо, що прикрашати - перехрестя, свій дім, салат або магазин.

Вразили перехрестя - я їздила в основному по селах і маленьких містечках. Практично скрізь влаштовані кругові перехрестя. А в центрі кола обов'язково клумба. Кожен раз різна. Вона або просто прикрашена квітами, або в центрі зведена мініатюрна декоративна арка (яка підсвічується вночі), або скульптура.

Будинку - це окрема казка. Улюблена квітка - герань. Я по наївності думала, що це та сама погано пахне герань, навколо якої вічно в'ються дурні мошки, яка росла у моєї бабусі. Нічого подібного! Ця квітка свешивается каскадами практично з кожного підвіконня. В одному даж Эльзасский дом е бачила французький прапор з герані: синя смуга - біла - червона. :-) Крім квітів, для прикраси використовуються:

- Садові гноми (нагадало Німеччину, не знаю, чи є таке в інших регіонах Франції). Один раз бачила цілий виводок разом з Білосніжкою. :-)
- Статуї. Є щось типу класичних римських (іноді досить примітивних, іноді - справжні шедеври). Є жартівливі - я бачила, наприклад, статуетку ... усміхненої щури, яка єхидно дивиться на вхідних в будинок.
- Статуетки голубів, журавлів ...
- Фонтанчики
- Садові інструменти (лопати, граблі та інший інвентар просто красиво розвішується на стіні комори).

На в'їзді в багато села стоїть табличка "Village fleuri" (не дуже точний переклад - «квітуча село»). І намальовані квіточки - від одного до 4. Як готелю - чим більше квітів, тим більше зелена село. Я бачила одну, удостоєний чотирьох квіточок. Там квіти дійсно скрізь - на мосту, на стінах, на всіх перехрестях і вікнах, балконах. Причому різні - не одна герань, як у багатьох поселеннях.

Цікаво, у них там соцзмагання, чи що? «Зробимо село найзеленішої!»:-)

3) декорації
Весь перший тиждень мене не покидало відчуття того, що я перебуваю серед декорацій до якогось фільму. Виникало відчуття, що всі ці будиночки - іграшкові і якщо їх помацати, то вони просто зваляться. :-) На щастя, силою Геркулеса я не володію і всі будинки залишилися цілі. Але відчуття якоїсь кукольности все ж залишилося. :-)

Декораціями виглядають і замки, якими буквально всипані все Вогези. Я лазила по трьом: Bernstein, Ortenbourg і ??Haut Koeningsberg. Назви німецькі, як бачите. З приводу останнього особлива історія: він був відреставрований в Koenigsbourg Наприкінці 19 століття ... німцями (тоді Ельзас був черговий раз німецькою територією). Причому перед реставрацією були проведені археологічні розкопки і архітектор навіть знайшов середньовічні схеми замку в старовинних рукописах. Так що замок вражає своїм чудово зберігся зовнішнім виглядом.

3) Дорога вин
Смачне назва? Йде ця "route des vins" через весь Ельзас, заходить мало не в усі села. Я проїхала тільки по невеликому її шматочку (ну, не тренований я людина щодо випивки):-)) Коронним вином Ельзасу є Riesling. Це біле вино дуже смачно їсти з місцевим сиром - (називається Muenster - мені сподобався, але французи кажуть, що подобається він далеко не всім через свого гострого смаку). Для вин Ельзасу є спеціальні келихи - на довгих ніжках зеленого кольору. (Тобто сам келих прозорий, а ось ніжка - зелена). Як кажуть знавці, довга ніжка - щоб вино не нагрівалося, так як білі вина потрібно пити охолодженими.

Ще мене просвітили щодо винограду. Я все життя думала, що із зеленого винограду роблять біле вино, а з чорного - червоне. Не тут-то було. Виявляється, з чорного винограду можна робити і червоне, і біле вино. Щоб отримати біле, з нього просто треба зняти шкірку.

4) tarte flambee - це теж з розряду гурманства. Місцеве блюдо, дуже популярне.

Уявіть собі дерев'яну дощечку розміром приблизно з аркуш формату А4. На ній - тоненький шар тіста (приблизно, як на оладки). А зверху самі різні типи начинок. Бувають вони з грибами, з ковбасами, з різними сирами. Печеться цей пиріг у справжній печі на дровах. (Я саму піч не бачила, але смак ні з чим не сплутаєш). Бувають вони і солодкі - з яблуками. Ось ці виправдовують свою назву «палаючого пирога». Уявляєте - приносить вам офіціант цю саму tarte, а руці тримає келих з кальвадосом. Виливає кальвадос на пиріг, підпалює (сірником або запальничкою). Все це палає приблизно півхвилини, а потім гаситься. Від кальвадосу розливається яблучний аромат ... Їдять це так: tarte ріжеться на 6-8 квадратиків, кожен з яких згортається в трубочку. Далі - справа кожного - є руками або ножем і виделкою. Я спостерігала за французами - практично всі їдять руками.

5) Намальовані ... вікна

Іду собі по Кольмар (Colmar), нікого не чіпаю, дивлюся по сторонах. Тут мій з Те самые нарисованные "бесплатные" окна подорожній смикає мене за рукав і каже: «Дивись!», вказуючи на звичний вже будинок (en colombage). Дивлюсь на будинок і не помічаю нічого дивного. Будинок як будинок - двері, вікна, герань ... Все як завжди в Ельзасі. Тут мені й кажуть, що одне вікно ... намальоване. Виявляється, в Середні століття був податок на вікна й народ, щоб не платити, але зберегти рівновагу в архітектурі, малював вікна, причому так майстерно, що не знаючи заздалегідь про їх існування та ще зі слабеньким зором ніколи і запідозриш.

Пізніше в Селестат (Selestat) бачила ще пару намальованих вікон. Там навіть з персонажами - в одне вікно дивилася дівчинка, а в другому грав кошеня.

6) нові технології для туристів

Я дуже люблю усілякі технічні штучки і гуляючи по екскурсіях часом натикалася на оні.

Наприклад, у музеї Unterlinden в Кольмаре (музей знаходиться в приголомшливому середньовічному абатстві з дуже гарним внутрішнім двориком) мені видали навушники, приєднані до апарату, що зовні нагадують стільниковий телефон - кнопочки з цифрами, табло. Гуляєш собі по музею, зупиняєшся біля зацікавив експоната. А там є номер з намальованими навушниками. Кнопаешь цей номер на аудіогід і отримуєш вичерпну інформацію. Просто і зі смаком.

Іншого разу каталася на теплоходіке по Страсбургу. Там система простіше - на кожному сидінні лежать навушники. Ти їх одягаєш і клацаєш тумблером поруч із сидінням, вибираючи мову. (Я почула іспанська, італійська, російська, англійська, французька і щось зі східних). А далі - подивіться направо, подивіться наліво і т.п. Ніяких гідів на теплоході немає, тільки капітан да контролер квитків. Працює автоматика.

7) Шлюзи
Цього року мені на них просто щастить. У червні їздила на конференцію по Волзі - там вперше в житті побачила шлюзи і які! Корабель піднімали на 11 метрів. У Страсбурзі по час подорожі на катері (так і тягне сказати bateau-mouche) теж проходили один шлюз. Зовсім маленький - катер наш ледь входив. І дерев'яний. Не знаю, як
Дворик музея в Кольмаре
довго він там протримається, але мене вразили саме дерев'яна обшивка шлюзу і дерев'яні ж ворота. Підйом був всього на метр, виникло відчуття игрушечности в порівнянні з Волгою, але все ж ...

Ще один шлюз бачила поруч з селом, де я жила (Ebersheim). Там тече та ж річка Ілль (l'Ill), що в Страсбурзі, і шлюз ще менше - він призначений для човнів. Я сама бачила, що там багато туристів плавають на каное. Щоб пройти греблю, для них зроблений спеціальний шлюз, куди входить як раз один човен. Керують вони їм самі. Я поки гуляла, не могла відмовити собі в задоволення перевірити, як воно працює. Натискаєш одну кнопку - за ворота шлюзу закриваються і починається спуск води. Відходиш на три метри вперед і натискаєш іншу кнопку - відкриваються другий ворота - можна плисти далі.

Ще вразила зворушлива турбота про риб: для них зроблений спеціальний канал збоку від шлюзу, щоб вони могли долати греблю.

Сама річка дуже чиста. По ній навіть лебеді плавають. Дикі. Їх ніхто не чіпає, вони не жебракують, як у великих містах, просто плавають і годуються собі.

Ой, Шехеразада Іванівна втомилася розповідати, але далі буде ... Тільки не сьогодні.

No comments:

Post a Comment

Женские бюстгальтеры размер стиль чашки Женские ботинки женская обувь высота каблука Женская обувь на каблуках Женские блейзеры и костюмы мода стиль ландшафтний дизайн дерева рослини сад харчування, дієти салат сік сніданок маркетинг ідея товар споживач сільське господарство вирощування тварини корми Краса і здоров'я волосся обличчя шкіра маркетинг клієнт компанії послуги реклама дієти рецепт салат харчування Краса і здоров'я волосся обличчя харчування створення сайту просування управління хостинг створення сайтів інтернет компанії створення сайтів інтернет сайт пам'ятки замок музей палац дачне господарство гриби насіння плоди Будівництво будинків котеджів проекти Охорона безпека ворота двері велотехника велосипед колеса покришки рами Ремонт та облаштування дизайн приміщення Інтернет-маркетинг бізнес сайт любовь к Парижу, отдых в Париже садова техніка газонокосарки мотоблок обладнання персонал резюме робота резюме робота роботодавець Любовь и семья працевлаштування досвід співбесіди Блог о женщинах и мужчинах Меблі та інтер'єр бізнес гроші фінанси автомобіль авто запчастини машини sberbankblog.ru sasha3.biz sarap.kz sasitlinsky-shop.com sbornik-music.ru saytfamily.ru scat.in sanderart.com scenep2p.com sciencewise.info